woensdag 9 februari 2011

Ik en mijn lichaam

IK & mijn lichaam, een interessant onderwerp!
Hoe staan we in verhouding tot ons lichaam?
Zijn we ons lichaam, of 'hebben' we een lichaam?
 
In de workshop gaan we onderzoeken hoe JIJ in relatie met je lichaam staat.
Is je lichaam een tempel, of heb je oorlog met je lichaam?
Als we dingen niet kunnen accepteren zoals ze zijn, hebben we oorlog - aldus Byron Katie.
Als je steeds je lichaam afwijst, heb je dus ook oorlog.
Terwijl juist je lichaam een van de belangrijkste - zo niet - het belangrijkste instrument is, voor ons welzijn.
Het instrument om te weten, voelen, ervaren hoe het met jou is.
 
Dus waar we beginnen we?
Met te constateren, en te onderzoeken hoe we over ons lichaam denken.
Een fijn hulpmiddel is daarbij het "oordeel over je lichaam' formulier van Byron Katie (gratis te downloaden via de nederlandse site van haar of stuur een mailtje aan mij).

En schrijf nu eens even helemaal lekker ongebreideld op wat jij (of je innerlijke criticus) over je eigen lichaam denkt. Schrijf echt alles op wat je er over denkt.
 
Vervolgens kan je de vragen stellen bij de overtuigingen waar je het meeste last van heb: Is het waar? volgens de 4 vragen van Byron Katie. (ook daar te downloaden).

"Gezond leven en je natuurlijk gewicht bereiken begint bij contact maken met je lichaam" - Annemarie Postma

Geen opmerkingen:

Een reactie posten