maandag 14 februari 2011

Lichamen zijn net zo onschuldig als bomen of bloemen of adem - Byron Katie


Denk eens na over de volgende principes van Annemarie Postma. Annemarie zit zelf in een rolstoel, en heeft mooie boeken geschreven over het lichaam. B.v. “het lichaam is perfect”.

Zij heeft o.a. de volgende principes…


Mijn lichaam is perfect

Ik luister naar mijn lichaam

Ik eet alleen wat mij krachtig maakt

Ik ben het waard gezond & slank (of gevuld) te zijn.

En nog wat mooie citaten……(vraag je zelf eens af, hoe denk ik hier eigenlijk over…want nogmaals: onze gedachten bepalen hoe we ons voelen)


Een lichaam waarvan gehouden wordt, zal zijn best doen gezond en zo mooi mogelijk te zijn.

Het werkelijke probleem van de meeste mensen met overgewicht is een gebrek aan liefde voor zichzelf.

Gezond leven en je natuurlijk gewicht bereiken begint bij contact maken met je lichaam.

Wel of geen handicap, voor ons allemaal geldt: balans vinden. Je vitaal & gelukkig voelen staat of valt bij het maken van bewuste keuzes.

Alles wat in mijn leven gebeurt hoort bij mij en bij mijn weg in dit leven.

Je wilskracht komt voort uit een gevoel van eigenwaarde….

Wie van zichzelf houdt, maakt gezonde voedingskeuze…

Geen opmerkingen:

Een reactie posten